Με ιδιαίτερα αιχμηρή τοποθέτηση και σαφείς αναφορές στις ευθύνες της Πολιτείας, ο Δήμαρχος Γορτυνίας Ευστάθιος Κούλης έθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου το ζήτημα της Εθνικής Οδού 74 και των συνεπειών που έχει προκαλέσει η διακοπή της κυκλοφορίας στον οδικό άξονα Τρίπολης – Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας – Πύργου.
Ο Δήμαρχος περιέγραψε μια κατάσταση «πρωτοφανούς συγκοινωνιακής απομόνωσης» για τη Γορτυνία, σημειώνοντας ότι οι κατολισθήσεις, η καταστροφή του οδοστρώματος στο Λιβαδάκι και τα συνεχιζόμενα προβλήματα σε κομβικά σημεία του δικτύου έχουν δημιουργήσει σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των κατοίκων.
«Δεν μιλάμε απλώς για μια ταλαιπωρία. Μιλάμε για κίνδυνο ζωής, για αποκλεισμό ασθενών από δομές υγείας, για οικονομική ασφυξία, για τουριστική κατάρρευση και για επιχειρήσεις που απειλούνται με λουκέτο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ολόκληρη η τοποθέτηση του Δημάρχου:
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ
ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Κυρίες και κύριοι,
Στεκόμαστε σήμερα ενώπιων σας όχι για να επαναλάβουμε ευχολόγια, ούτε για να ακούσουμε ξανά γενικές διαβεβαιώσεις. Βρισκόμαστε εδώ γιατί η Γορτυνία, η Αρκαδία, η Πελοπόννησος και η Ελλάδα ολόκληρη είναι ξανά αποκομμένη. Και αυτό δεν αποτελεί σχήμα λόγου, είναι μια σκληρή, επικίνδυνη και προσβλητική πραγματικότητα.
Η διακοπή της κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό 74 Τρίπολης – Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας- Πύργου λόγω της τεράστιας καταστροφής του οδοστρώματος στη θέση Λιβαδάκι, η μεγάλη κατολίσθηση και η μετατόπιση του βουνού πριν από τα Λαγκάδια, τα συνεχιζόμενα και πολλαπλασιαζόμενα προβλήματα σε καίρια σημεία του οδικού δικτύου, έχουν οδηγήσει τη Γορτυνία σε πρωτοφανή συγκοινωνιακή απομόνωση.
Δεν μιλάμε απλώς για μια ταλαιπωρία.
Μιλάμε για κίνδυνο ζωής.
Μιλάμε για αποκλεισμό ασθενών από δομές υγείας.
Μιλάμε για οικονομική ασφυξία.
Μιλάμε για τουριστική κατάρρευση.
Μιλάμε για επιχειρήσεις που απειλούνται με λουκέτο.
Μιλάμε, τελικά, για την ίδια την επιβίωση των ορεινών κοινοτήτων μας.
Και το χειρότερο; Το πρόβλημα δεν είναι σημερινό.
Πριν από έναν χρόνο βρεθήκαμε ξανά σε αυτή την αίθουσα για το ίδιο ακριβώς θέμα. Τότε δόθηκαν υποσχέσεις. Έγιναν παρεμβάσεις. Έγιναν προσωρινές αποκαταστάσεις. Και σήμερα βρισκόμαστε ξανά στο ίδιο σημείο… ίσως και σε χειρότερο. Ο δρόμος υποχώρησε σε άλλα σημεία. Οι κατολισθήσεις επανήλθαν. Η ανασφάλεια μεγάλωσε.
Αυτό δεν λέγεται ατυχία.
Λέγεται αποτυχία συνολικού σχεδιασμού.
Λέγεται διαχρονική αδιαφορία.
Όλο το προηγούμενο διάστημα ο Δήμος Γορτυνίας εξάντλησε κάθε θεσμικό περιθώριο. Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με Υπουργούς, με υπηρεσιακούς παράγοντες, με την Περιφέρεια. Καταθέσαμε τεκμηριωμένες προτάσεις. Ζητήσαμε σαφείς δεσμεύσεις. Φτάσαμε μέχρι και σε επίσημη επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της χώρας ζητώντας την προσωπική του παρέμβαση.
Και τι έχουμε σήμερα;
Καμία σαφή απάντηση.
Κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Καμία εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για οριστική λύση.
Καμία δέσμευση για σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο Τρίπολης – Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας- Πύργου.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει δείξει προθυμία. Το αναγνωρίζουμε. Όμως η προθυμία δεν αρκεί. Οι παρεμβάσεις αποσπασματικού χαρακτήρα δεν επαρκούν. Η Περιφέρεια, χωρίς κεντρική χρηματοδότηση και κυβερνητική απόφαση για συνολικό έργο παράκαμψης και μόνιμης αποκατάστασης, δεν μπορεί να δώσει λύση στρατηγικού χαρακτήρα.
Και εδώ πλέον τίθεται ευθέως το ζήτημα της κυβερνητικής ευθύνης.
Η Κυβέρνηση οφείλει:
- Να εξασφαλίσει άμεσα τους αναγκαίους πόρους.
- Να παρουσιάσει συγκεκριμένο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα έργων.
- Να προχωρήσει σε συνολική και οριστική λύση για τον οδικό άξονα Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαίας Ολυμπία- Πύργο.
- Να αντιμετωπίσει όλα τα επικίνδυνα σημεία του δικτύου της Γορτυνίας.
Η Γορτυνία δεν ζητά προνόμια. Ζητά το αυτονόητο: ασφάλεια, ισοτιμία, πρόσβαση, αξιοπρέπεια.
Οι κάτοικοι αισθάνονται εγκαταλελειμμένοι. Και δικαιολογημένα. Όταν επί μήνες ακούν υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, όταν βλέπουν τον τόπο τους να απομονώνεται, όταν κάθε βροχή γεννά τον φόβο νέας κατάρρευσης, τότε η οργή δεν είναι υπερβολή αλλά γίνεται η φυσική αντίδραση.
Γι’ αυτό και σήμερα δηλώνουμε καθαρά:
Τα περιθώρια αναμονής εξαντλήθηκαν.
Η ώρα των διαπιστώσεων τελείωσε.
Η ώρα της διεκδίκησης ξεκίνησε.
Καλούμε και εσάς όπως όλους τους Αρκάδες, εντός και εκτός, να δώσουν το παρόν στο επόμενο –στα Τρόπαια την Κυριακή- συλλαλητήριο με ενότητα, σοβαρότητα και αποφασιστικότητα.
Από σήμερα και μέχρι να δοθεί οριστική λύση, θα είμαστε διαρκώς παρόντες.
Στους δρόμους.
Στα Υπουργεία.
Στα Μέσα Ενημέρωσης.
Σε κάθε θεσμικό και κοινωνικό επίπεδο.
Δεν θα επιτρέψουμε να ξεχαστεί ξανά το θέμα.
Δεν θα δεχτούμε άλλη προσωρινή «μπαλωματική» λύση.
Δεν θα αποδεχτούμε την απομόνωση ως κανονικότητα.
Η Γορτυνία δεν είναι περιφέρεια δεύτερης κατηγορίας.
Δεν είναι τόπος για υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα.
Δεν είναι αριθμός σε τεχνικό δελτίο.
Είναι ζωντανός τόπος με ιστορία, ανθρώπους και μέλλον. Και αυτό το μέλλον δεν θα το διαπραγματευτούμε.
Καλούμε το Περιφερειακό Συμβούλιο να σταθεί καθαρά και έμπρακτα στο πλευρό μας, να υιοθετήσει το πλαίσιο διεκδικήσεων και να απαιτήσει μαζί μας άμεση λύση και σαφείς, δεσμευτικές αποφάσεις.
Η Γορτυνία θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή.
Και θα παραμείνει εκεί μέχρι να δοθεί οριστική, ασφαλής και σύγχρονη λύση.
Γιατί αυτή τη φορά, η υπομονή τελείωσε.




