Στη Βουλή ξανά η Ε.Ο. Τρίπολης – Βυτίνας- Αρχαίας Ολυμπίας

Για τα μεγάλα οδικά έργα της Πελοποννήσου μίλησε σήμερα στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.

Σχετικά με τον οδικό άξονα Ολυμπία-Βυτίνα-Τρίπολη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η νέα χάραξη απομακρύνεται από τον παραδοσιακό οικισμό Λαγκαδίων και προχωράει η ανάθεση μελέτης Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους και Προέλευσης – Προορισμού του οδικού άξονα Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία, με σκοπό την εξέταση της δυνατότητας χρηματοδότησης του έργου από την ΕΤΕπ.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι έχει δοθεί εντολή προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου για την ολοκλήρωση των γεωτεχνικών ερευνών που απαιτούνται στις θέσεις των τεχνικών έργων και την παράδοσή τους στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε να εξεταστεί η δυνατότητα ένταξης του έργου στο οικείο πρόγραμμα της Περιφέρειας.

Αναφορικά με το υποτμήμα  «Λούβρο – Τριποταμιά – Κόμβος Ηραίας», υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, που ισχύουν έως το τέλος του 2025 και το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 116 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ). Σχετικά με το υποτμήμα της Παράκαμψης Σταυροδρομίου, κι εκεί υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, που ισχύουν έως τα μέσα Ιουνίου του 2024 και το κόστος υπολογίζεται στα 14 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ).

Να σημειώσουμε πάντως ότι αρχές Δεκεμβρίου ο αρμόδιος Υπουργός σε άλλη μια σχετική ερώτηση για το πολύπαθο δρόμο Ε.Ο. Τρίπολης  – Αρχαίας Ολυμπίας είχε υποβαθμίσει το έργο αναφέροντας ότι δεν είναι “έργο εθνικής σημασίας” και για αυτό πρέπει πρώτα να ασχολείται η Περιφέρεια. Το  αίτημα χρηματοδότησής από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είχε απορριφθεί λόγω χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου. Για αυτό ο αρμόδιος Υπουργός τότε προέκρινε την ένταξη ενός κομματιού του έργου στα ΠΕΠ των Περιφερειών, αποκαλύπτοντας ότι αναζητά άλλους τρόπους χρηματοδότησης σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου.

Πάντως, από τη σημερινή τοποθέτηση του Υπουργού δυστυχώς δεν έγινε γνωστή κάποια καινούργια εξέλιξη για το θέμα, αφού όσα επεσήμανε στη Βουλή είναι ήδη γνωστά. Μάλιστα η χωροδιάταξη αυτή που αναφέρθηκε είναι ήδη γνωστή στη μελέτη που έχει ολοκληρωθεί και δεν αφορά ολόκληρη την Ε.Ο. αλλά το τμήμα Λαγκαδίων – Λευκοχωρίου, που παρακάμπτεται.