Ερώτηση Οδ. Κωνσταντινόπουλου με αφορμή τις εκπαιδευτικές ελλείψεις στο Νεοχώρι Γορτυνίας

Σήμερα στη Βουλή συζητήθηκαν δύο Επίκαιρες Ερωτήσεις που κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Κωνσταντινόπουλος στο Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τις ελλείψεις σε Σχολικούς Νοσηλευτές και σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό αλλά και την αξιοποίηση της μεθόδου “sliding in” για τα παιδιά με επιλεκτική αλαλία.

Στην πρώτη επίκαιρη ερώτηση σχετικά με τους σχολικούς νοσηλευτές ο κ. Κωνσταντινόπουλος ανέφερε στην αρμόδια Υφυπουργό Παιδείας, ότι «με αφορμή ενός περιστατικού στο Νεοχώρι Γορτυνίας, μια μητέρα είναι συνεχώς στο σχολείο διότι το παιδί της έχει ζαχαρώδη διαβήτη και χρειάζεται παρακολούθηση. Με αφορμή αυτό το περιστατικό θεωρώ ότι η κοινωνία μας με το βοηθητικό προσωπικό μπορεί να αντιμετωπίσει πολλά τέτοιου είδους προβλήματα. Επίσης, το Υπουργείο μπορεί να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα καθώς δεν υπάρχουν νοσηλευτές με τη στήριξη φυσικά της μητέρας. Η μητέρα αφήνει κάθε μέρα το σπίτι της για να είναι με το παιδί της και το παιδί της χρειάζεται περίθαλψη και δεν υπάρχει κάποιος άλλος να βοηθήσει. Αυτές οι μανάδες δεν είναι μια και δύο αλλά δεκάδες. Για ποιο κοινωνικό κράτος μιλάμε όταν δεν μπορούμε σε αυτές τις μανάδες να παρέχουμε βοήθεια και στήριξη στο να ξέρουν τι κάνουν εκείνη τη στιγμή και δεύτερον κάθονται όλη μέρα με το παιδί τους και δεν τις βοηθάει το κράτος με νοσηλευτή. Εδώ είναι και το ουσιαστικό. Μπορεί να απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας σε αυτές τις ειδικές και ιδιαίτερες περιπτώσεις οι οποίες ταλαιπωρούνται και θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να τις υποστηρίξουμε αφού δεν έχουμε νοσηλευτικό προσωπικό και βέβαια το νοσηλευτικό προσωπικό είναι σε έλλειψη και στην Αρκαδία με 80%».

Στην απάντησή της η αρμόδια Υφυπουργός ανέφερε ότι «γίνεται εντατική προσπάθεια για μόνιμους διορισμούς και σε ότι αφορά τα μόνιμα μέλη ειδικού και βοηθητικού προσωπικού στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση από 708 τον Μάρτιο του 2020 έγιναν τον Μάρτιο του 2024 έγιναν 2232 προσλήψεις. Στην Αρκαδία υπάρχουν 8 κενά. Τα κενά όμως που δεν καλύφθηκαν, δεν υπήρξε ενδιαφέρον από υποψηφίους και κάποια κενά προέκυψαν από τους αναπληρωτές οι οποίοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία».

Αυτό που διευκρίνισε ο κ. Κωνσταντινόπουλος είναι ότι «το κράτος πρέπει να έρθει και να υποστηρίξει αυτούς τους ανθρώπους πληρώνοντας έναν νοσηλευτή. Αυτό είναι το κοινωνικό κράτος. Πρέπει να βρούμε bypass τρόπους να λύσουμε το θέμα. Εμείς όλοι που υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον, πρέπει έχουμε την κοινή λογική να δώσουμε στους γονείς τη δυνατότητα να μάθουν πως θα αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο ζήτημα και αφετέρου να τους υποστηρίξουμε οικονομικά για την προσπάθεια που κάνουν».

Στην δεύτερη επίκαιρη ερώτηση σχετικά με την αξιοποίηση της μεθόδου sliding in για τα παιδιά με επιλεκτική αλαλία, ο κ. Κωνσταντινόπουλος τόνισε ότι «Είναι ένα σημαντικό θέμα που έρχεται για πρώτη φορά στη Βουλή. Ακούμε καθημερινά γύρω μας το τι συμβαίνει στο σχολείο και πως ζούνε τα παιδιά την πίεση, το άγχος, το στρές και ειδικά τα θέματα που δημιουργήθηκαν από την υγειονομική κρίση. Μερικές φορές τρομάζω για το πως μπορούμε αυτά τα θέματα να τα διαχειριστούμε και εάν μπορούμε.

Το συγκεκριμένο ζήτημα ανέδειξε ο Σύλλογος επιλεκτικής αλαλίας και φαίνεται με βάση τα στοιχεία η επιλεκτική αλαλία ανήκει στις αγχώδεις διαταραχές με συχνότητα έως και 2% στα παιδιά. Η βασική δυσκολία των παιδιών αυτών βρίσκεται στην αδυναμία να μιλήσουν άνετα σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα, όπως το σχολείο, παρόλο που μπορεί να έχουν κατακτήσει πλήρως τη γλώσσα. Η διαταραχή αυτή δεν σχετίζεται με ντροπή, κακομεταχείριση, τραύμα ή μαθησιακή δυσκολία, την προκαλεί το έντονο άγχος που προκαλείται από τις κοινωνικές επαφές. Προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά αυτά, η καταλληλότερη μέθοδος, η οποία στο εξωτερικό χρησιμοποιείται ήδη από το 1997, είναι η μέθοδος “sliding in. Σε πολλές οικογένειες στην Ελλάδα που παλιά δεν ήταν κάτι «νορμάλ» πολλά παιδιά χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη και συμβαίνει σε πολλές οικογένειες. Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα; Τι σκέφτεται για τη γνωστή μέθοδο αξιοποίησης του sliding in όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες»;

Στην απάντησή της η αρμόδια Υφυπουργός αναφέρθηκε γενικά στο ζήτημα χωρίς να απαντήσει συγκεκριμένα και περιορίστηκε στο να τονίσει ότι «οι περιπτώσεις αυτών των παιδιών εντάσσονται στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Η μέθοδος sliding in δεν είναι ανεπτυγμένη στην Ελλάδα παρόλα αυτά θα αξιοποιήσουμε όλα τα στοιχεία που μας παραθέτετε για να τα επεξεργαστούμε και να δώσουμε λύσεις».