Προς: Τον Ιερό Κλήρο, τις Μοναστικές Αδελφότητες και τον ευσεβή Λαό της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως.
«Πάσχα το τερπνόν, Πάσχα Κυρίου Πάσχα», ανέτειλε και πάλιν, αγαπητά μου Πνευματικά Παιδιά!
Κι’ εμείς, με φαιδρές τις λαμπάδες, πανηγυρίζουμε την λαμπρή και επιφανή ήμερα του Λυτρωτού μας Ιησού Χρίστου, ο Όποιος, διά του ζωηφόρου θανάτου Του, επάτησε τον θάνατο και απάλλαξε σύσσωμο το ανθρώπινο γένος από τον φόβο και την δουλεία του θανάτου.
Η ’Ορθόδοξη ’Εκκλησία, στην όποια ανήκουμε, διαφυλάσσει την παλαιοχριστιανική παράδοση και ως την μεγαλύτερή Της εορτή και πανήγυρη των πανηγύρεων έχει την Ανάσταση. Κάθε Κυριακή είναι Ανάσταση! Κάθε Θεία Λειτουργία είναι Ανάσταση! Και ασφαλώς, αν είμαστε πιστοί, κάθε μέρα μπορούμε να έχουμε και να γιορτάζουμε Πάσχα! Το κορύφωμα όμως είναι το Πάσχα!
Μάλιστα η γιορτή αυτή έχει ιδιαίτερα συνδεθεί με την ιστορική πορεία ημών των Ελλήνων. Οι υπόδουλοι πρόγονοί μας γιόρταζαν την Ανάσταση του Χρίστου και αναπτερωνόταν μ’ αυτόν τον τρόπο η ελπίδα και της δικής τους αναστάσεως. Το οκτωήχι της Εκκλησίας ήταν τότε το αναγνωστικό της υπόδουλης νεολαίας, που όμως ήταν ψυχικά ελεύθερη, γιατί εμπνεόταν από το φαιδρό της Αναστάσεως κήρυγμα! Οι χιλιάδες των νεομαρτύρων πέθαιναν στα μαρτύρια ψάλλοντες το «Χριστός Άνέστη»!
Ισως, και γι’ αυτόν τον λόγο, οι ορθόδοξοι Έλληνες γιορτάζουμε με ξεχωριστή λαμπρότητα αυτή την όντως λαμπρή ημέρα!
Ωστόσο, από πολλούς πολεμείται το ανήκουστο αυτό θαύμα της συντριβής του θανάτου, γιατί είναι και το κατ’ εξοχήν αποδεικτικό της θεότητος του Χριστού. Τα τελευταία μάλιστα χρόνια, παραμονές του Πάσχα, όλο και μας παρουσιάζουν θεωρίες και δήθεν ανακαλύψεις, που σκοπό έχουν τον κλονισμό της Πίστεως. Τάχα δεν πέθανε στο σταυρό ο Χριστός η έκλεψαν το σώμα Του οι μαθητές η βρέθηκε η λίθινη λειψανοθήκη που περιείχε τα οστά Του και άλλα.
Όμως, δυστυχώς, για τους κατασκευαστές αυτών των μύθων, κανένα άλλο ιστορικό γεγονός δεν έχει τόσες και τέτοιες αποδείξεις για την αλήθειά του, όσες έχει το γεγονός της Αναστάσεως.
Αλήθεια, ποιος και γιατί να κλέψει ένα νεκρό και ενταφιασμένο σώμα, όταν μάλιστα τούτο εφρουρείτο υπό των στρατιωτών; Οι μαθητές του Χριστού, οι όποιοι μάλιστα η σαν κεκρυμμένοι διά τον φόβον των Ιουδαίων (Ιωάν. η, 13);
Τι ήταν, όμως, εκείνο το όποιο στην συνέχεια άλλαξε την εξουθενωμένη ψυχοσωματική κατάσταση των δειλών μαθητών, οι όποιοι προηγουμένως εγκατέλειψαν το Χριστό και Τον αρνήθηκαν, όπως λόγου χάριν ο Πέτρος και μάλιστα με όρκο; Τι ήταν αυτό, που τους ενέπνευσε δύναμη και προθυμία να δράμουν σε όλο τον κόσμο, με απερίγραπτους κόπους και αναρίθμητους κινδύνους, να κηρύξουν Χριστόν Εσταυρωμένον και Αναστάντα; Τι ήταν εκείνο, που τους έκαμε να πεθάνουν με μεγάλα και οδυνηρά μαρτύρια για το Χριστό; Ένα ψέμα; Αλήθεια, πεθαίνει κανείς για ένα ψέμα; Εδώ δεν είναι πάντοτε πρόθυμοι οι άνθρωποι να θυσιαστούν για την αλήθεια και εκείνοι θα πέθαιναν για τα ψέματα;
Η Ανάσταση και ο ίδιος ο Αναστάς ήταν η μεταμόρφωσή τους! Τον είδαν, όπως, κατ’ επανάληψιν, Τον είδαν και πολλοί άλλοι άνθρωποι, Τον ψηλάφισαν και Τον πίστευσαν, «εν πολλοίς τεκμηρίοις» (Πραξ. ι, 3)!
Στην Ανάσταση θεμελιώθηκε η πίστη μας, το ευαγγέλιο, το βάπτισμά μας, η Εκκλησία μας, το κήρυγμά μας και η ζωή μας.
Η Αγία Τράπεζα, ως ο ζωοδόχος Τάφος του Κυρίου μας, είναι η πηγή και της δικής μας ζωής και αναστάσεως. Γύρω της, μείνετε όλοι, σας παρακαλώ, να ευφρανθούμε με τον Κύριό μας και ευεργέτη μας τούτη την άγια νύχτα. Κανείς μη φύγει πεινασμένος από το σώμα και το αίμα του Κυρίου μας, που ζωοποιεί τους γηγενείς!
Αυτή η αγία Τράπεζα, ας γίνει η αφετηρία της καινούργιας, της αναστημένης μας καθημερινής ζωής!
Ας περιπατήσουμε, «εν καινότητι ζωής» (Ρωμ. 6, 4) γιατί το Πάσχα το καινόν, θέλει καινούς, (με άλφα γιώτα), καινούριους ανθρώπους! Προσέξετε όμως, γιατί ο διάβολος θέλει άλλου είδους κενούς ανθρώπους, (με έψιλον), που σημαίνει άδειους και κούφιους.Παιδιά μου αγαπημένα,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Γόρτυνος & Μεγαλοπόλεως ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ