Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της εφ.”Γορτυνία”
*** Γράφει ο Κώστας Νίτσιος
Θεωρώ σημαντικό να αναφέρω ότι στα Τρόπαια την δεκαετία του 1930 υπήρχε μία σπουδαία εταιρεία από τις πιο σπουδαίες της εποχής εκείνης στην Ελλάδα που είχε σχέση με αυτοκίνητα συγκοινωνίας.
Το όνομα της εταιρείας ήταν ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΠΥΡΓΟΥ. Το πρώτο λεωφορείο κυκλοφόρησε στα Τρόπαια τέλη της δεκαετίας 1930 και ήταν ιδιοκτησία του Κωνσταντίνου (Ντίνου) Στασινόπουλου. Τον διαδέχθηκε ο γιος του Μαρίνης Στασινόπουλος.
Τα γραφεία της εταιρίας ήταν στο κέντρο του χωριού και κατόπιν έγινε κατάστημα του Ιωάννη Πάτση (Λαγιόγιαννη)Τρόπαια – Τρίπολη 7 ώρες! Όμως πριν την εμφάνιση του λεωφορείο Κ. Στασινόπουλου το δρομολόγιο Τρόπαια – Τρίπολη εκτελούσε πιο μικρό αυτοκίνητο ιδιοκτησίας του Θεόδωρου Σταυρόπουλου (Μουτζούρη)
Διάρκεια ταξιδιού 7 ώρες περίπου!
Πριν και από το αυτοκίνητο αυτό η συγκοινωνία γινόταν με κάρα ιδιοκτησίας Αφοί ΓΕΩΡΓΙΟΥ Η συγκοινωνία από Τρόπαια προς Τρίπολη με τα κάρα γινόταν ως εξής: Κάποιο μικρό κάρο πήγαινε στα χωριά να παραλάβει πράγματα ή κάποιο ασθενή .Ερχόταν στα Τρόπαια και με το μεγάλο κάρο έφευγαν για Τρίπολη. Συνήθως έφευγε Σάββατο μεσημέρι και στην Τρίπολη έφθανε Δευτέρα το πρωί!
Κατά την διαδρομή γινόταν αντικατάσταση στα κουρασμένα άλογα με άλλα ξεκούραστα τα
οποία είχαν σε διάφορα χωριά με κεντρικό σταθμό την ΚΑΡΚΑΛΟΥ.
Στην εποχή μας η διαδρομή Τρόπαια -Τρίπολη με ΙΧ είναι περίπου μια ώρα.
*Οι φωτογραφίες είναι αρχές της δεκαετίας του 1930
